Vanuit het niet doen gaat het stromen..

Een paar dagen geleden besloot ik uit het niets Instagram LinkedIn en Facebook van mijn telefoon te gooien. Niet om hier nooit meer aanwezig te zijn, maar om er niet constant mee bezig te zijn. Ik moet namelijk bekennen dat ik er veel mee bezig was, misschien wel teveel. 

Foto’s maken van iedere situatie, om die op ieder moment te kunnen delen. Niet volgens een duidelijke afspraak met mijzelf, maar vanuit een soort van het hoort erbij. Dit moet ik doen om zichtbaar te zijn, om mijn groepen te vullen. 

En ik kan nu al na twee dagen zeggen. Het hoort er niet bij. Want ja, ik pak nog regelmatig mijn telefoon. Om te kijken of daar iets gebeurt is, iemand mij “nodig” heeft, of dat er weer sessies geboekt zijn. Het is een constante stroom van informatie. En deze stroom blokkeert mijn creatie proces. En het leven in het hier en nu. 

En dus juist kan ik al een duidelijk verschil in mijzelf merken vanuit deze beweging:

– In deze twee dagen heb ik dan al een start kunnen maken aan een mini-training die jullie mee gaat nemen in de wondere wereld van familieopstellingen. Om het proces wat er in gang gezet wordt nog iets beter te begrijpen. 

– Het heeft mij een ochtend gebracht van ononderbroken plezier met mijn jongste dochter Jo-Ann in Preston Palace. 

– Ik heb niet perse tijd over, maar wel energie om weer een prachtig boek van Bert Hellinger (ontwikkelaar van Familie-opstellingen) te lezen en de stof echt eigen te maken.

– En misschien nog wel het belangrijkste: Het heeft mij heel veel inzicht gegeven in wat ik eigenlijk vind dat er allemaal bij het leven hoort, en welke keuzes ik daarin iedere dag maak, waar ik mij niet bewust van was. 

En dat allemaal van afstand nemen van Social Media op mijn telefoon? Ja, want kleine keuzes die je maakt iedere dag in je leven, zeggen alles over welke patronen je eigenlijk hebt. Het staat symbool voor de overtuigingen die eronder zitten. En als je er los van kunt komen, dan kun je onderzoeken wat die overtuigingen eigenlijk zijn. Iets met je goed voelen in jezelf. 

Oh en denk jij nou shit, ik had nog wel een beetje meer Roos voorbij willen zien komen? Maak dan eens echt contact. Stuur me een berichtje, of beter nog: kom eens langs op een opstellingen dag. 

Daar ben je van harte welkom 

Liefs Roos

Deel dit bericht:

Deze artikelen vind je misschien ook leuk...